MIROSLAV UĎAN

(Narozen 1980), ABSOLVENT HOTELOVÉ SLUŽBY, POČÍTAČOVÝ SAMOUK, ZAKLADATEL SLUŽBY SHOPTET

Co ho život naučil?

udanV roce 2008 založil službu Shoptet a od té doby se naplno věnuje všemu okolo podnikání na internetu.
Osm let pracoval v T-Mobilu. „Je to skvělé, když je vám pětadvacet, nemáte žádnou odpovědnost, ale spousty peněz a testujete nové telefony, které se na trhu objeví až za rok,“
řekl v rozhovoru pro média.
Jeho rada pro úspěch je, najít si svou cílovou skupinu, umět je oslovit, neklamat a chovat se férově.
Založení Shoptetu byla trefa do černého, protože se mu podařilo zaplnit dírku na trhu.
Založit si e-shop je podle něj jednoduché, udělat z něj bestseller už ale něco stojí.
Expandoval do Brazílie, protože je to země s obrovským potenciálem pro internetové projekty. Neskutečně rychle tam roste střední třída a zároveň je tam v oboru menší konkurence než například v anglicky mluvících zemích.
V Brazílii má více klientů než v sousedním Slovensku.
V Česku se neúspěch bere jako stigma, říká, ale u spousty podnikatelů vedla cesta k velkému úspěchu přes bankrot.
Tvrdí, že jednou z chyb, které se čeští provozovatelé e-shopů dopouštějí, je špatná nebo nulová komunikace se zákazníkem.
Lidé, kteří mají potřebu na někoho ukázat a vysmát se mu, že neuspěl, si tak sami před sebou ospravedlňují fakt, že se tentýž krok do neznáma báli udělat, přestože nad tím
přemýšleli.
Na své podnikatelské začátky dnes vzpomíná s úsměvem. Jako velkou výhodu tehdy pociťoval, že jsou malá firma a klienti jim dokázali leccos odpustit.
Pokud člověk pracuje jako zaměstnanec a pohrává si s myšlenkou, že by začal podnikat, měl by to určitě zkusit.